Ny version Sage Enterprise Management affärssystem

Sage har släppt en ny version (Version 12) av affärssystemet Sage X3. Här en introduktion till vad som är nytt i den nya versionen. 

Vad är Sage Enterprise Management affärssystem?

Innan vi börjar beskriva ny funktionalitet i Sage X3, här är en kort introduktion av affärssystemet. 

Sage X3 är ett affärssystem vars målgrupp och kunder främst är medelstora företag och dotterbolag till stora företag med internationell verksamhet. Affärssystemet används idag av + 6500 företag i drygt 80 länder inom nyckelområden och affärsprocesser som redovisning, försäljning, CRM, logistik, projekt, lagerstyrning och tillverkning. På Systemstöd började vi för knappt 3 år sedan att anpassa affärssystem till svenska lagstiftning samt att översätta det till svenska.



Sage Enterprise Management – version 12

Nedan korta beskrivningar av nya funktioner i Sage Enterprise Management – version 12:

Användarinterface

Användarinterfacet som upplevdes marknadsledande redan innan version 12 (läs mer på ERPblogg.se här >) har förbättrats ytterligare med en responsiv designram som möjliggör förbättrad åtkomst till affärssystemet på olika typer av mobila och stationära enheter oberoende av typ och storlek. Navigeringen har dessutom gjorts ännu enklare med en interaktiv sidokarta och "favoritverktygsfält".

Se video om den nya responsiva designen här >

Globalt stöd för nya och uppdaterade lagkrav

Sage Enterprise Management används idag i drygt 80 länder över hela världen på olika språk. Affärssystemet har i version 12 sett uppdaterats ytterligare för att tillgodose uppdaterade lagkrav och nya lagkrav i flera geografiska områden och länder som till exempel USA, Frankrike, Australien, Polen och UK.

Redovisning

Redovisning och alla ekonomifunktioner är integrerade med alla andra delar av affärssystemet och har i version 12 förbättrats ytterligare för att stödja företagets dagliga verksamhet med avstämningar, automatiska journaler, spårbarhet av transaktioner och händelser, intäktsuppföljning i realtid och skattedeklarationer.

Försäljning, logistik och inköp

Försäljnings- och inköpsfunktionerna har kompletterats med bland annat hantering av standardleverantör per produktsite, ej fakturerbara inleveranser. Dessutom stöd för REX (Registered Export System) identifiering av export utanför EU samt licensplåtsnumrering (LPN) som tillåter gruppering och hantering av behållare per container.

Tillverkning

Stödet för tillverkning och produktion har förbättrats ytterligare i Sage Enterprise Management version 12 inom bland annat förbättrad kvalitetshantering, produktionshantering och grafisk produktionsplanering.

GraphQL API för Sage Business Cloud Enterprise Management

Introduktion av ett nytt GraphQL API-ramverk och Data Integrations API för enkel och flexibel integration i realtid med andra system.

Projekthantering

Förbättringar av affärssystemets projekthanteringen som möjliggör ännu bättre kostnadshantering och bättre kontroll över projektets lönsamhet

Cloud tjänster

Nya molntjänster som erbjuder oöverträffade valmöjligheter för alla företag oavsett storlek.


Webinar: nyheter Sage Enterprise Management version 12

Se webinar från Sage Partnern Net at Work med presentation av alla nyheter här >


Sage Enterprise Management Solution Capabilities Guide

Läs mer om alla funktioner i Sage Enterprise Management Solution Capabilities Guide här >


Dela:



Du använder dig av en gammal webbläsare som har kända säkerhetshål och webbkläsaren klarar inte av att visa alla funktioner korrekt på vår hemsida. Klicka här för att ladda ner en Gratis webbläsare. Dessa webbläsare är de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna.