Sage X3 Projekt

Boka demo

Sage X3 Projekt vänder sig till tillverkande företag som utvecklar, designar, tillverkar, säljer och leverera produkter i projektform. Tjänsteinnehållet ökar hos många tillverkande företag oavsett bransch. Där behoven ökar att standardisera, införa rutiner och industralisera tjänsteproduktionen i olika tillverkningsprojekt. Sage X3 Projekt stöder alla faser i ett projekt, från design och utveckling till slutförande samt är integrerad med övriga moduler inom Sage X3 som CRM, produktion, inköp, lager och redovisning.

Projekt för tillverkande företag

Hantera alla aspekter i ett projekt från utveckling till offert och planering av resurser och material. Följ upp kostnader och beläggning och analysera resultatet löpande på olika nivåer i projektet. Sage X3 Projekt vänder sig främst till:

Företag som tillverkar enligt Engineer-To-Order (ETO):

Som utvecklar och tillverkar högt kundanpassade produkter där produkten/produkterna börjar utvecklas först när kundordern är lagd.

Företag som tillverkar enligt Make to Order (MTO):

Där tillverkning inte sker förrän någon beställer den, byggs på beställning, monteras på beställning, specialbyggs osv. 

Företag med produktion enligt Make To Stock (MTS):

Där företaget först utformar och konstruerar sina produkter internt i en forsknings- och utvecklingsavdelning innan de börjar tillverkas mot lager.

Sage X3 för projekt och tillverkning: boka ditt möte här

Integrerad projekthantering

Sage X3 Projekt är integrerat med övriga funktioner i Sage X3 affärssystem som kundrelationer (CRM), försäljning, inköp, tillverkning och redovisning. Ett verktyg för tillverkande företag med funktioner för att hantera alla de faktorer som krävs för att uppnå projektens mål. Med bättre översikt och kontroll av era projekt kommer Sage X3 Projekt att spara tid och ge effektiviseringar.

Funktioner för tillverkningsprojekt

– Integrerat med övriga funktioner och moduler i Sage X3 affärssystem
– Kopiera projekt eller skapa projektmallar
– Länka projektinformation till Sage X3 Dokumenthantering
– Skapa egna definitioner av planering, operationer och faktureringsregler
– Omsättning, intäkter och kostnader på rad- och aggregerad projektnivå
– Tilldela anställda och resurser i projekt och följ upp på olika nivåer
– Budget och budgetuppföljning på flera nivåer
– Automatiserad fakturering
– Projektuppföljning på olika nivåer
– Rapportera tid, utlägg, material på valfri telefon, surfplatta eller dator
– Avtals- och kontrakthantering
– Material och lagerhantering
– Flexibel finansiell uppföljning och Business Intelligence ingår

Fördelar med Sage X3 Projekt

Hantera hela företaget och koncernen
Flera företag, enheter, valutor, länder i ett och samma system i en nationell eller internationell miljö.

Realtidsinformation från design till färdigställande
Information och uppföljning avseende lager, lagerpåfyllning, inköpsflöde och tider i realtid. Exakt övervakning av projekt i realtid. 

Gemensam data
Priser och kostnader baseras på delade gemensamma data, ger ditt företag möjlighet att övervaka varje projekt på olika nivåer.

Flexibilitet
Mycket flexibel hantering kring fördelning av kostnader och arbete i projekt för tillverkande företag med komplex projekthantering.

Personligt webb och mobilt gränssnitt
Med Sage X3 får du tillgång till den projektinformation du behöver från var som helst och på vilken enhet och plattform som helst.

Läs mer i Sage X3 Solution Capabilities Guide här
En översikt av alla moduler, funktioner och produktegenskaper i Sage X3.


Se videos om Sage X3 Projekt

Sage X3 Projekt stöder alla faser i ett tillverkningsprojekt samt är integrerad med övriga moduler inom Sage X3. Här kan du se några videos som beskriver funktioner i Sage X3 Projekt:

Videos Se grunderna i Sage X3 Projekt här >

Videos Se planering och schemaläggning i projekt här >

Videos Se budget och budgetstruktur i här >

Videos Se integration med övriga Sage X3 moduler här >

Videos Se grunderna i redovisning och ekonomifunktioner här >

Sage X3 Projekt ger dig

 Insikter

Tillgång till aktuell, detaljerad och aggregerad projektinformation med enhetliga KPI: er och dashboards i hela företaget. 

 Minskad risk

Hantera projektets lönsamhet med projektinformation i realtid för snabbt agerande och svar på projektrelaterade frågor.

 Förbättrat samarbete

Kommunikation i realtid, från fält och verkstadsgolv till ledning med projektinformation tillgänglig för alla.

 Tillväxt med tillit

Använd en centraliserad, skalbar och öppen plattform för hantering av projekt i hela din verksamhet.


Du använder dig av en gammal webbläsare som har kända säkerhetshål och webbkläsaren klarar inte av att visa alla funktioner korrekt på vår hemsida. Klicka här för att ladda ner en Gratis webbläsare. Dessa webbläsare är de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna.