Produktion
Boka demoTillverkande företag möter utmaningar i form av ökad global konkurrens, miljö- och lagpåtryckningar, snabba förändringar inom teknik och fluktuerande ekonomiska marknader. Även de bästa svaren på dessa utmaningar kan hållas tillbaka av ett föråldrat och oflexibelt affärssystem.
Tillverkande företag som växer och förändras behöver ett affärsstöd som kan automatiseras och strömlinjeformas, för att kunna konkurrera i en allt mer komplex värld.

Sage X3 för tillverkning
Nå marknaden snabbt genom att hantera alla tillverkningsprocesser med ett komplett affärssystem.
Sage X3 affärssystem stöder planering, schemaläggning, produktion och uppföljning för både process- och diskret tillverkning. Sage X3 är flexibelt för att anpassas sig till unika eller blandade tillverkningssätt.
– Produktionsledning
– Automatiserad kapacitetsplanering
– Spårbarhet på batch, sub-batch och serienummer
– Flexibel produktionsstyrning och planering
– Strukturhantering med revisioner och gilitghetsdatum
– Multipla tillverkningssätt
– Produktkonfiguration, tillval och varianter
– Listor för material, formler och recept
– Hantering av man- och maskintid
– Framåt- bakåtplanering
– Påfyllning, förflyttning mellan enheter och resurser
– Redovisning av produktionskostnader
– Flexibla kostnadsberäknings och prissättningsmetoder
– Godkännande och frisläppning av tillverkningsorder
– Kvalitetskontroll och analys
– Huvudplanering
– Versionshantering och övervakning av förändringar

"Något som jag har upptäckt är hur bra jag kan se vilket täckningsbidrag vi fick på en levererad order. För första gången kan vi se vilka produkter och kunder som ger oss ett bra täckningsbidrag. Utan att behöva gå på halvtaskiga schabloner eller magkänsla"

Henrik Warlund, CFO, CIDAN Machinery
Effektiv tillverkning med Sage X3
Sage X3 för tillverkande företag använder både realtids- och historiska data för att:
– Spåra lagernivåer och kostnader
– Optimera produktmixen
– Minska avfall
– Förkorta produktutvecklingscyklerna
Produktionsfunktionerna i Sage X3 är helt integrerad med övriga moduler och funktioner i affärssystemet som CRM, försäljning, inköp, anläggningar och redovisning för enkel inlärning och dynamiskt uppdaterad information i hela systemet.