Uppgradera Jeeves ERP

Många företag använder idag äldre versioner av Jeeves affärssystem och har kommit till insikt om att det är dags att uppgradera sitt Jeeves ERP. Fördelen med Jeeves ERP är att det har en unik teknologi som för dig som kund innebär att affärssystemet kan uppgraderas enkelt, på kort tid trots många kundunika anpassningar. Vilket innebär att ni snabbt får tillgång till ny funktionalitet i senare versioner av Jeeves ERP med bättre systemstöd till er verksamhet. 

– Hur går en uppgradering till?
– Hur mycket tid behöver vi som kund lägga i projektet?
– Kan vi använda nuvarande IT-plattform eller behöver den uppgraderas? 

Frågorna kring en uppgradering av Jeeves kan vara många så därför går vi här igenom hur en Jeeves uppgradering med Systemstöd hanteras.


Systemstöd uppgraderar Jeeves ERP

Ett uppgraderingsprojekt med Jeeves affärssystem genomförs grovt enligt följande från Systemstöd. 

Förstudie inför uppgradering

1. Vi genomför tillsammans en enkel förstudie av er befintliga Jeeves installation med frågor avseende bland annat:

Dagens version av Jeeves affärssystem
Hur är nuvarande IT-plattform bestyckad avseende Jeeves ERP och version av Microsoft SQL-Server, operativsystem mm 
Vilka integrationer har ert Jeeves ERP med andra system
Vilka anpassningar har ni i ert Jeeves ERP
Era resurser för uppgradering och när i tiden passar en uppgradering

2. Efter förstudien får ni ett förslag på tidplan med resurser från Systemstöd och pris på uppgradering av ert Jeeves. Efter att ni godkänt förslaget startar vi uppgraderingsprojektet med ett uppstartsmöte där alla involverade från er och Systemstöd deltar.  

Teknisk installation vid uppgradering

4. Vi hämtar senaste version av Jeeves ERP och gör den tekniska installationen på er IT-plattform för Jeeves. Innan kan uppgradering av databasen Microsoft SQL Server och installation av ny hårdvara ske.

5. Systemstöd genomför teknisk uppgradering av ert Jeeves i er testmiljö. 

Tester vid Jeeves uppgradering

6. Vi testar affärssystemets grundfunktioner och kända anpassningar i Jeeves ERP. Därefter överlämnas det uppgraderade systemet till er, för era flödestester och acceptanstester.

7. Ni genomför flödestester och rapporterar eventuella fel och brister till oss.

8. Systemstöd rättar eventuella fel i anpassningar. Vi rättar även Jeeves standardkod om rättning inte finns tillgänglig från Jeeves.

9. Projektdelen med test och rättningar avslutas med att ni genomför acceptanstester av den uppgraderade Jeeves miljön.

Skarp uppgradering och driftstart

10. Vi samlar alla genomförda kodändringar och parameterändringar till script eller installationspaket.

11. Innan driftstart genomför vi eventuellt Jeeves utbildning. 

12. Vi genomför skarp uppdatering av er produktionsmiljö och läser på utvecklade script och installationspaket, innehållande samtliga ändringar och rättningar.

13. I samband driftstart av Jeeves nya version har ni  driftstartsassistans från Systemstöd. 

Kontakta Systemstöd idag kring er Jeeves uppgradering

Kontakta Systemstöd om Jeeves uppgradering

Kontakta något av Systemstöds kontor idag kring er Jeeves uppgradering:

Stockholm I  Göteborg  I   Linköping  I  Örebro  I  Jönköping


Kunder om Systemstöd

Jörgen Balogh, Marknadscontroller, Pocketgrossisten Bonnierförlagen AB
"Som kund är jag grymt nöjd med vårt samarbete med Systemstöd från dag ett, med Jari, med Jens och med Anders och CO.”

Malin Habegger, Inköpschef, Bygg-Ole Service Center AB
"Gällande erfarenheter kring vårt system är jag så nöjd och glad och stolt över den miljö vi idag arbetar i. Det är ett sant nöje att få dela med sig av våra erfarenheter.”

Marie Boqvist, Sr Buyer, Rockwell Collins Sweden AB
"Vi vill gärna framföra vårt tack för en väl genomförd uppgradering av vår Jeevesmiljö. Vi tycker att det hela har flytit på smidigt och är tacksamma för den snabba respons vi fått från er på de problem som uppstått. Nu ser vi fram emot att jobba i den nya programversionen och att i samarbete med Systemstöd utveckla vårt Jeevesanvändande ytterligare."

Miriam Sjödén, Ekonomi, Allbohus
"E-attesten tillsammans med Invoices fungerar ju så bra! Efter ha kört detta ett tag skulle jag aldrig drömma om att gå tillbaka till det gamla sättet att hantera leverantörsfakturor."

Ingela Sundell, Logistic Specialist, Philips Women’s Healthcare
"Det är en fröjd att ha er som leverantör. Resultatet blir alltid som man tänkt sig (eller bättre) + dessutom är ni grymt trevliga = Jättekul att jobba med er.”

Håkan Svaleryd, CFO, Silva Group, Silva Sweden AB
"Vi tror på samarbetet för att Systemstöd har en bred erfarenhet och visar på en god förståelse för à Silvas verksamhet som är under förändring."


Mikael Edelslätt, Affärsutvecklare, SRB Gruppen AB

"Systemstöd visade snabbt att de förstod vår verksamhet. Det faktum att de har lång och gedigen erfarenhet av att implementera och anpassa affärssystem till olika verksamheter, var avgörande för oss vid valet av leverantör av nytt affärssystem. Våra krav är unika och det finns inget givet standardsystem för vår verksamhet."



Du använder dig av en gammal webbläsare som har kända säkerhetshål och webbkläsaren klarar inte av att visa alla funktioner korrekt på vår hemsida. Klicka här för att ladda ner en Gratis webbläsare. Dessa webbläsare är de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna.