Dina kunder förväntar sig bättre service

Dina kunder har idag högre förväntningar än någonsin. De förväntar sig hjälp och support på några minuter och personlig, 24/7 support i flera kanaler.

Detta samtidigt som många företag och dess supportfunktion kämpar med att försöka möta dessa krav. På grund av att de idag saknar verktyg för att hantera kraven samt att information för att lösa ärenden och kundfrågor är utspridda i flera system och datakällor.

Det är här HubSpot Service Hub kopplar ihop dina processer och information för att hantera er kundtjänst i olika kanaler i en gemensam kundplattform. Allt för att ni enkelt ska kunna hjälpa, behålla och utöka er kundbas samt uppnå bättre kundservice och nöjdare kunder.

En plattform för dagens kundtjänst – HubSpot Service Hub

HubSpot Service Hub kopplar ihop din kundtjänstdata och kanaler i en kundplattform, så att du enkelt kan stödja, behålla och utöka din kundbas. Allt för att få bättre kundservicehantering och nöjda kunder.

Här hanterar du allt från introduktion av nya kunder till att fånga, organisera och svara på alla frågor till er kundsupport som ser till att dina kunder växer och blir nöjda.

Med HubSpot som plattform blir det enkelt att leverera personlig service och att prioritera kundupplevelsen.

  Integrerad plattform för alla kundinteraktioner 

HubSpot Service Hub kopplar ihop all din data för att hantera er kundtjänst och support i olika kanaler i en gemensam kundplattform, så att du enkelt kan hjälpa, behålla och utöka din kundbas. Allt för att uppnå bättre kundservice och nöjda kunder. 

  Ökad kundnöjdhet med HubSpot Service Hub

Att använda ett lapptäcke av olika programvaror och datakällor för att hantera kundinteraktioner (från försäljning till support och kundtjänst) orsakar ineffektivitet och en osammanhängande upplevelse av både er försäljning och support för er kundbas.

Vilket resulterar i förlorade affärer och kunder (intäkter). Koppla istället alla kundinteraktioner till en gemensam plattform i HubSpot och upptäck nya möjligheter att driva både support och försäljning för tillväxt samtidigt som kundnöjdheten ökar.

 Stöd för merförsäljning och korsförsäljning

Med HubSpot Service Hub kan du identifiera nya möjligheter till merförsäljning och korsförsäljning. Dessutom effektvit hantera kundtjänst samt följa upp kundnöjdhet och optimera din verksamhet baserat på kundfeedback i realtid.

 Öka supportteamets effektivitet

Stökiga arbetspflöden och processer leder till slöseri med tid, resurser och minskad produktivitet för din kundtjänst, vilket i slutändan påverkar kvaliteten på den  supporttjänst ni tillhandahåller. 

HubSpot Service Hub hjälper dig att automatisera repetitiva support uppgifter och förse supportpersonalen med den information de behöver för att lösa sina uppgifter. Allt samlat på ett ställe.

Där manuell datainmatning elimineras, samarbete och tillgång till information förenklas och ger er support möjlighet att arbeta mer effektivt. 

Ökad tillgänglighet för dina kunder

Bra kundsupport och service handlar framförallt om att finnas tillgänglig för dina kunder när de behöver hjälp, ge snabba svar på frågor och utmaningar så fort de uppstår.

Genom att erbjuda möjlighet att enkelt få direkt hjälp och kontakt med er kundtjänst, via flera kanaler erbjuder HubSpot Service dig verktyget för att vara nära era kunder.

Ett stöd för att skapa den friktionsfria kundupplevelse dina kunder ställer krav på idag.


Se introduktion HubSpot Service Hub


Populära funktioner i HubSpot Service Hub    

Dina kunder ges möjlighet att få den hjälp de behöver, när de behöver det och minimerar repetetiva uppgifter för din support.



Hjälper kunderna att hitta information och hjälpa sig själva utan inblandning från er support som minskar antalet ärenden. 


Skapa kundundersökningar och anpassa dem efter dina behov och dela/analysera enkelt olika kundinsikter med din support.

Ta emot inkommande support samtal från dina kunder och hantera all konversation direkt från HubSpot i flera kanaler. 


Med HubSpots nya AI-verktyg kan er support personal spara tid på rutinuppgifter och fokusera mer på komplexa och viktiga frågor.


Kopplar supportens e-post, livechat, hemsida m.m i en delad inkorg där ärenden kopplas direkt till rätt person eller support team.

Kontakt och dialog med besökare på er hemsida i realtid för att kunna erbjuda bättre support och hjälp i realtid i flera kanaler.


Hjälp kunderna där de är i flera kanaler, när de behöver er support via telefon, hemsida, livechatt, bottar, e-post eller Facebook.


En funktion för att bygga upp ett bibliotek med guider som hjälper ditt kundtjänstteam att lösa supportärenden enkelt och snabbt.


Du använder dig av en gammal webbläsare som har kända säkerhetshål och webbkläsaren klarar inte av att visa alla funktioner korrekt på vår hemsida. Klicka här för att ladda ner en Gratis webbläsare. Dessa webbläsare är de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna.