Ekonomi
Redovisning och budget
Kontrollera ditt resultat
Sage X3 stöder din verksamhet och ekonomifunktioner med bokföring, redovisning, kund- och leverantörsreskontra samt budget och anläggningsredovisning. Dessutom hanteras enkelt alla transaktioner mellan olika länder, mellan dotterbolag och ditt huvudkontor.
Huvudbok med flera kontoplaner
Leverantörsreskontra, kundreskontra
Kassaflödeshantering och analys
Valutahantering
Flerföretagshantering
Hantera flera strukturer inom ett företag
Hantera företag i olika länder med dess lokala regler/lagar

Anläggningsredovisning
Övervaka dina tillgångar
Sage X3 gör det möjligt för dig att effektivt hantera och spåra din organisations anläggningstillgångar under hela deras livscykel.
Många avskrivningsmodeller
Livscykel på anläggningstillgångar
Spårbarhet på investeringar
Delårsrapporter och bokslut
Antal anläggningstillgångar och finansiering
Franchisad kapitalförvaltning
Ekonomisk rapportering och dashboards

Finansiell rapportering
Få insikter och beslutsunderlag i realtid
Sage X3 ger hela ditt team den information de behöver för att kunna fatta snabbare och mer strategiska beslut. Realtidsanalyser, varningar och aviseringar ger varje roll i din organisation möjlighet att reagera snabbt på förändringar som åtgärder.
Analyser, varningar och aviseringar i realtid
Användardefinierade dashboards
Konfigurerbara frågor på valfri datatabell
Sök och filtrera på data med hjälp färdiga parametrar
Bibliotek med drygt 400 rapporter medföljer som standard

Samarbete
Öka samarbetet
Sage X3 ökar effektiviteten och samarbetet för din ekonomifunktion genom att integrera alla dina arbetsflöden i en enda, sammanhängande systemplattform.
Dokument- och revisionshantering
Delning efter användare, roll, team med tagghantering
Spara dokument till Sage X3 och onlinelagring
Exportera diagram, data till Microsoft PowerPoint eller Microsoft Word och synkronisera data
Exportera rapporter eller data till Microsoft Excel och synkronisera data
Integration med Microsoft Outlook för kontakter, kalender och uppgifter

Arbetsyta
Få bättre effektivitet
Sage X3 ökar användbarhet, produktivitet och möjlighet till anpassning i ditt affärssystem och ger personlig tillgång till relevant data för olika delar och arbetsroller på din ekonomiavdelning.
Personlig hemsida ger användaren överblick över data samt vägledning och stöd för att utföra alla uppgifter för rollen med processkartor
Sage X3 kan anpassas av användare eller administratör, baserat på de säkerhetsregler som finns för rollen och användaren
Möjliggör åtkomst till data, statistik i tabell- eller grafiskt format, kalendrar, favoritmenyer, genvägar till externa webbadresser, anteckningar och dokument.

Mobilitet
Tillgång till all data när du är på språng
Med Sage X3 introduceras en bättre, mer personlig användarupplevelse med säker webb- och mobilteknik i sin kärna. Vilket ger tillgång till data i ett intuitivt gränssnitt, anpassat efter roll och funktion.
Lätt att använda med ett responsivt gränssnitt oavsett Android eller iOS på smartphones och surfplattor
Mobil- och webbdistribution möjliggör åtkomst till data från var som helst och på vilken enhet som helst
HTML5-gränssnittet säkerställer en intuitiv webbläsarupplevelse och möjliggör omfattande anpassning

Alla funktioner i Sage X3
Med affärssystemet Sage X3 får du kontroll över din verksamhet, från inköp, lagerhantering, tillverkning till försäljning, eftermarknad och ekonomifunktioner. Med integrerad hantering av alla affärsprocesser och funktioner med omfattande branschunika funktioner.
Sage X3 används av drygt 7 000 företag i fler än 80 länder. Ett affärssystem som är designat och byggt på en flexibel datamodell med öppna API:er för att förse dig med den flexibilitet som krävs för att möta dagens och morgondagens behov.
Nedan guiden – Sage X3 Capabilites Guide med översikt av alla funktioner och egenskaper i Sage X3 affärssystem. Läs den här!