Nytt affärssystem
Ett nytt affärssystem i Sverige – Sage X3 – från världens tredje största leverantör av affärssystem
Ett nytt affärssystem på den svenska marknaden är Sage X3 som lanserades under 2016, efter översättning till svenska och lokalisering till svensk lagstiftning. Sage X3 affärssystem kännetecknas av att det är ett av marknadens modernaste där mobilitet, cloud / molnet och stöd för internationell verksamhet är självklarheter.
Nytt affärssystem i Sverige – funktioner i Sage X3
När man letar efter ett nytt affärssystem brukar det första man tänker på vara affärssystemets funktionalitet. Affärssystemet Sage X3 innehåller förutom den senaste tekniska plattformen kraftfulla funktioner som kan konfigureras, för att möta ert företags unika sätt att bedriva verksamhet och göra affärer.
Sage X3 har en flexibel datamodell som stöder komplexa organisations- och rapporteringsstrukturer. Det förenklar och effektiviserar hantering av flera anläggningar, företag eller affärsenheter, regioner och länder från en gemensam installerad instans av Sage X3.
Grundläggande funktioner i Sage X3 affärssystem
Upptäck mer om Sage X3 och olika moduler och funktioner. Klicka på respektive rubrik nedan för att läsa vidare.
> Redovisning och ekonomi > Inköp > Order > Lagerhantering > Tillverkning > Kundtjänst > Rapporter, uppföljning och affärsanalys > Dokumenthantering och integration Microsoft Office > Rollbaserat workspace
Systemstöds erfarenhet av affärssystem
Vad utmärker ett nytt affärssystem
En vanlig fråga vid utvärdering av nytt affärsysstem är vad skiljer mellan olika affärsssystem från olika leverantörer. Här en kort sammanfattning över vad som skiljer affärssystemet Sage X3 från många andra affärssystem på den svenska marknaden.
Ett nytt plattformsoberoende affärssystem
Innebär att du har valfrihet vid val av databas då du kan välja mellan Microsoft SQL Server eller Oracle som databas i ert nya affärssystem. Dessutom valfrihet på vilken enhet Sage X3 affärssystem ska användas. Välj det som passar. Om det är Mac eller PC, Android, Iphone eller en surfplatta spelar ingen roll. Sage X3 är helt webbaserat och responsivt, vilket innebär att alla användare kan använda olika enheter vid olika tillfällen.
Nytt affärssystem i molnet: Sage X3 Cloud
Sage X3 levereras som molntjänst i ett privat moln, vilket betyder att ni använder affärssystemet i en helt egen dedikerad molnmiljö, totalt avskild från andra. En lösning där ni får stordriftsfördelar och kostnadsfördelar i kombination med anpassad prestanda och hög IT-säkerhet jämfört med drift av affärssystem i egen regi. Sage X3 Cloud levereras av Sage eller Systemstöd via partners där all drift, infrastruktur och övervakning sker av Sage X3 och dess IT-plattform. Levereras som molntjänst med en årlig prenumeration. Läs mer om Sage X3 Cloud här >
Nytt affärssystem med flexibel datamodell
Sage X3 har en flexibel datamodell som kan integreras i komplexa organisationer och rapporteringsstrukturer, vilket förenklar verksamheter som är spridda över flera anläggningar, företag, regioner och länder runt om i världen. En lösning som innebär att du enkelt kan sätta upp nya enheter och bolag samt distribuera nya Sage X3 användare.
Ett nytt affärssystem med färdiga branschlösningar
Till skillnad från många andra affärssystem med olika add-on programvaror för att stödja industrispecifika processer, inkluderar Sage X3 funktionalitet som är redo att användas direkt. Detta för företag inom olika branscher till exempel distribution, tillverkning, processtillverkning samt tjänster och service.
Sage X3 för kemiföretag
En branschlösning för företag inom kemisk industri med höga krav på processer inom distribution, tillverkning och ekonomisk uppföljning.
Läs mer om Sage X3 för kemisk industri här >
Sage X3 för läkemedelsföretag
En branschlösning som förser företag inom läkemedel, kosttillskott och kosmetik med de verktyg som behövs för att konkurrera i en starkt konkurrenskraftig miljö.
Läs mer om Sage X3 för läkemedelsföretag här >
Sage X3 för livsmedelsföretag
En branschlösning för företag inom produktion och distribution av mat och dryck med höga krav på spårbarhet och olika processer inom distribution, tillverkning och ekonomisk uppföljning.
Läs mer om Sage X3 för livsmedelsföretag här >
Nytt affärssystem för internationell verksamhet
Sage X3 hanterar olika språk och valutor vilket eliminerar komplexiteten att driva internationell verksamhet. Affärssystemet förenklar hantering av internationell handel med olika leverantörer, underleverantörer, partners och kunder. Sage X3 hanterar en global verksamhet utifrån en och samma installerad instans och hanterar olika länders lagstifning, flera huvudböcker och valutor.
Vad säger andra om Sage X3 affärssystem
"The announcement and launch (of Sage X3) showed Sage's commitment to the cloud...Early customer sentiment shows an excitement of what the cloud can do to help lead digital transformation."
"The redesigned product includes an intuitive HTML5-based web and mobile interface, a variety of apps, and a mobility development kit, compatible with iOS, Windows phone and most Android devices."
“Sage X3 provides the flexibility in deployment (public cloud, hosted in a private environment or on customers’ infrastructure) and pricing that midsized firms are looking for. Additionally, all options have special appeal as firms look to support an increasingly mobile and remote workforce.”
Veta mer Sage X3 – ett nytt affärssystem i Sverige
Se videos och broschyrer nedan. Eller kontakta oss direkt på något av våra kontor här eller skicka ett mail till fredrik.jansson@systemstod.se om du vill boka en demo eller har någon fråga kring Sage X3.
Videos om Sage X3 affärssystem >
Broschyrer och rapporter om Sage X3 >